People are like songs, it’s true

Some seem dull at first but then they grow on you.

Vaknade på fel sida. Några drog upp mina smilband igen. Man kan ju undra vad skolan skulle vara utan er allihop. Bästa klassen och bästa DeGeer folket.

Blev också första halvarsglassen efter skolan med ett gäng älskvärda filurer och sedan en lång cykeltur i solskenet. Sedan var jag som ny.

Lång dag imorgon, men den ska som tur är avslutas med en fika tillsammans med favoritkexet Cornelia. Sånt som värmer rakt igenom!




Adeus!

Who says



Who says I can't be free,
from all of the things that I used to be?
Rewrite my history


Who says I can't be free?


- John Mayer

Whisper words of wisdom



426.jpg smoking image by morghanasilkmoon



Mmmm. Barndomsminnen, minnen från förra året, minnen från igår.
De slutar aldrig att stärka, påminna och omfamna.
Dela med sig och upplysa om både gott och ont.
Vet inte vad ni tycker, men det om något kärlek.
Distanserad i vissa fall kanske, men fortfarande kärlek.
Kärlek till musiken. Kärlek till allt.

/J

London calling





The ice age is coming, the sun is zooming in
Engines stop running and the wheat is growing thin
A nuclear error, but I have no fear
London is drowning - and I live by the river

- The Clash

I'm not gonna spend my life being a colour











Snart är allt på plats i nya huset. Vardagsrummet ekar tomt här och jag dansar på bubbelplast. A brand new start.

They print my message
in The Saturday Sun
I had to tell them
I ain't second to none

And I told about equality
an it's true
either you're wrong
or you're right

Accept the change, cause we're all insane



Ett kort och något smörigt erkännande bara.
Är inte hundra på hur det gick till, men jag har nog tammetusan världens bästa vänner utan att överdriva. Eller inte nog, jag har.
Det slog mig som en tegelsten på lilltån (skojar inte, har faktiskt hänt, mindre skönt - föll handlöst ner i Toves då ofärdiga pool) när jag vaknade upp klockan 04.07 på grund av att jag kammade hem 0% luft (nej, det var ingen som mosade ner en kudde i halsen på mig. förkyld bara. brutalt förkyld).
Men vilka stjärnor jag har turen att ha som vänner.
På riktigt alltså, vilka människor. Nya som gamla. Ni är bara bäst!

För att avsluta något som löper stor risk att bli en riktig snyftare sticker jag in som avslut att 2010 (och 2011, 2012...2046) kommer bli otroligt bra.
Eller snarare legen...wait for it...dary.

Suit up you guys!

Det är vår när han tar ton





Finns väl inte så mycket mer att säga. Blir glad rakt igenom när gossebarnet börjar sjunga.




Awesome, or what?

 
Mitt i min förkylda tillvaro poppade den här nyheten upp. Är det bara jag som är nörd (most likely, ja) eller är det här lite som en skänk från ovan? ÄNTLIGEN, säger jag bara.
 



Osynlighetsdräkten

kommer allt

närmare






"Snart kan en dräkt som gör dig osynlig bli verklighet. Tyska forskare har lyckats gömma guld med metoden.


I filmer som Sagan om ringen och Mio min mio är osynlighetsmantlar vardagsmat. I verkligheten har forskare försökt efterskapa tekniken i många år.

Man har lyckats dölja en liten knöl på en bit guld och beskriver det som att gömma ett föremål under en matta, och sedan göra knölen som bildas under mattan osynlig.
– Det är väldigt spännande, människan har alltid fantiserat om att vara osynlig eller att ha en osynlighetsmantel, säger Tolga Ergin, en av forskarna till Reuters.

Enligt forskarna kommer det att dröja flera år innan tekniken kan användas för att göra människor osynliga."


KÖÖR BARRA forskarna. Kan vara lösningen på så många (i-lands) problem.
"I'm freaking invisible, woohoo!"
Kul dock.


It takes a fool to remain sane




Efter att ha sovit som en 1 ½-åring i tre timmar mitt på dagen, är jag sjuk taggad! Fast om jag ska vara ärlig...nae. Sjukligt tung i skallen? Ja.

Men om man bortser från att min hjärna känns som ett par marschmellows som har legat och gottat sig i solen en hel dag, mår jag bra. Eller snarare känner mig bra. Hel liksom. Glad.

Nu ska jag bli ett grottdjur i soffan, dra på lite Regina Spektor och ingen ska klaga.

"Ungdomen är vår framtid!"
Idag..? Bite me.


Rolling round the playground




"Cheeky" you'd say and we all fell around
Rolling round the playground
"Saucy" you'd say and we all fell about
Rolling round the playground
In the 94

We all sang
Skipping and dancing hand in hand

Yeah with all the boys together
And all the girls together


Come Josephine, in my flying machine








Jag är sjuk. Riktigt snorigt sjuk.
Därför ska jag se på den här klassiska rullen, äta smågodis och tjuta.
Jag ska njuta med andra ord.

Så ta hand om er. Bli inte sjuka heller, bli inte det. Ovärt. Fast just nu...mest värt.

Ciao!

It was planned from the beginning

And the plan was carried through











He loved her so
But she was already gone, long ago
He really wanted her to stay
She couldn't wait to get away
And I was stuck in the middle


Kärleksillusioner





"Stay with me. Look at me. Touch me. Dance with me."
Through cracked mirrors I saw your bright red rubies join the shiny razor.
Your despair. ... Your smile? Your happiness?
A cryptic text for me to read.
Light feet, tangled hair.
So far away, so close. For real.
Translucent but yet so firm and strong.
So beautiful, so diffuse.
Sweeping steps, parried, tempting, misleading, frightening.
An inviting hand.
Close together, two in one.
You.
You were.

Are you still there?

// Persika
 21/3 -10



Sweet Virgina blue skies, early mornin' sunrise

I can see your spirit, dancing next to mine.

Laddar inför en vecka som jag tror kommer bli någorlunda smärtfri.

Precis hemma efter träning på konstgräs i Helgestad. Härligt att äntligen känna på ett underlag som inte bestod av is, asfalt eller sporthallsgolv måste jag säga!





Imorgon har de kommunala gymnasieskolorna visat att de har ett hjärta genom att ge oss studiedag. TACK i tusentals. Så, en kraftig bit till sovmorgon, kebab och afropower med Dalal och sedan en fika med Maria står på programmet. Plugg kommer också att trilla in, men det är väl bara att tacka och ta emot (Man behöver inte tacka. Helt frivilligt).

I helgen blir det att börja flytta också, lite lätt thrilling!
Men viktigast av allt är ju ändå att favoritkexet fyller 17 på lördag. Smäller in ett stort GRATTIS redan nu Cornelia!





Take care!

While laughing up a storm


Våren är på ingång. Livet är i rullning.
För det är ju svårt att hitta något bättre än att dra upp rullgardinen vid sissodär kvart över sex snåret och se solen smyga sig upp på en klarblå himmel. Starta dagen med ett leende och lite extra energi som hållt sig gömd i vintermörkret. Få lite balans i tillvaron.



Den här veckan har varit en blandning av prov, träning och en och annan mysfika, varav en med Ottilia igår. Just sånt som man inte kan få nog av. Eller jo, proven kanske då, men ni förstår vad jag menar.

Idag gick jag nog den kortaste skoldagen genom tiderna, 8.10 - 9.30. Kändes smått ovärt att gå upp, men den extra energin visade vart skåpet skulle stå.
Efter något som liknade en sovstund på dagisnivå (rekomenderat! bara att däcka ihop lite hipp som happ) så känner jag mig riktigt utvilad också.
Nu blir det att se någon film med bror min som fortfarande är sjuk, och ikväll är det tacokväll, eller något i den stilen, med Kexet och Toubi.



You're young until you're not
You love until you don't
You try until you can't
You laugh until you cry
You cry until you laugh

And everyone must breathe
Until their dying breath



And we'll collect the moments one by one




Den här veckan har varit bra, riktigt, riktigt, bra - tack vare er.

Måste bara säga att jag har underbara vänner.
Vet inte exakt vad jag gjort för att förtjäna er, men tusan vad glad jag är att ni finns.





On a little road barely on the map


Dagen har gått i fikans och krubbets tecken. På dagens tre timmars hål blev det först te och sedan sallad med Rasmus och Hk.

Efter skolan blev det en liten Chateau reunion med Cornelia, Tobbe och Anton, och vi begav oss till dear old Kuriosa.
Tove träffades på på bussen också. Härligt att se och snacka med den tösen igen!



Imorgon är det en kort och skön torsdag, och efter skolan blir det äntligen en fika med bästa Fanny! Sedan ska favoritsmulan Cornelia följa med hem, och på kvällen är det träning som gäller.

Drar helgen när jag ändå är i rullning. På fredag blir det en efterlängtad tjejkväll med de grymmaste lärkorna jag vet. Kebab (mat i våra hjärtan) och helmys väntas.

På söndag ska vi åka och kolla på vårt nya hus, och träffa ägarna igen. Ska bli kul, och så kan vi börja spinna vidare på nya idéer också. Tyvärr krockar det med matchen mot Hagahöjden, men det är sånt som händer.



Nu ska jag trycka in lite historia, leta fram bra låttexter till engelskan imorgon och söka efter någon gammal goding till film som avslutning.


Kärlek på allt och alla.

RSS 2.0