You are my sweetest downfall


Dagen började med att jag känslomässigt åkte berg- och dalbana.
Vaknade upp som en nykläckt blåmes och kände mig redo för allt. Sen drog jag upp persiennerna och mitt muntra flin förvreds till ett streck. Regn? Jag menar REGN? Andades tungt ut, kollade ner på mina fötter och upptäckte att stortån kikade fram. Blev mindre överlycklig.
När jag sedan samlat mig kom dagens nästa ärta i näsan. Punka på cykeln? Jajamensan. Vi kör på det. Jodå. Jaaaapp.

Drog sedan en snabb I-land VS U-land fight i huvudet, fick dåligt samvete och gav upp. Väl på bussen började solen titta fram samtidigt som jag upptäckte pilotbrillorna och ett tuggummipaket i jackfickan.

Därefter visade sig dagen bjuda på trevliga saker. Bästa DeGeerarna, kort skoldag, solen i nacken och hallonmumrikar.

Man ska väl inte klaga när det kommer till kritan. 
Fast faktum är att det är sjukt befriande.

// J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0